Az elektromechanikus motortérzár működésének leírása:

A motortérzár a nyitókar és a motorháztetőzár közé a nyitóbowden megszakításával, a motortérben a doblemezre vagy a zárhídra van szerelve.
Az eszköz egy szabadonfutó szerkezet, ami a szabadonfutó elemeket állandóan összereteszelt állapotban tartja, tehát a motorháztető állandóan nyitható állapotban van.
A riasztóberendezés bekapcsolásakor és/vagy a gyújtáskapcsoló kikapcsolásakor a szerkezetbe épített kapcsoló áram alá kerül, és a nyitókar megmozdításának pillanatában feszültséget ad a reteszelő csap mozgató elemének, ami megszünteti a szabadonfutó elemek összereteszeltségét, tehát megszűnik a nyitókar és a motorháztető zár kényszerkapcsolata és a zár nem nyitható.
Amikor a nyitókar alaphelyzetbe kerül, a kapcsoló elveszi a feszültséget a reteszelő csap mozgató eleméről, és a szerkezet visszaáll alaphelyzetbe.
A riasztóberendezés kikapcsolásakor és/vagy a gyújtáskapcsoló bekapcsolásakor a szerkezetbe épített kapcsoló áram ellátása megszűnik, tehát mivel feszültség hiányában a szabadonfutó elemek összereteszeltsége a nyitókar meghúzásakor nem szűnik meg, a zár és a nyitókar kényszerkapcsolata megmarad, a zár üzemszerűen nyitható.
Az eszköz áramfelvétele riasztóberendezés bekapcsolt és/vagy a gyújtáskapcsoló kikapcsolt állapotában csak a nyitókar meghúzásakor van, ami 130-140 mA, viszont a kar elengedésével az áramfelvétel megszűnik.
Előnye hogy akkumulátor lemerülése vagy a vezérlés bármilyen meghibásodása esetén is a motorháztető nyitható marad.